اخبار اتحادیه

کار اتحادیه مجازی 1

کار اتحادیه مجازی

کار اتحادیه  مجازی در واقع رسیدگی احتمالی به شکایات بوده و صدور مجوز برای کسب و کارهای اینترنتی می باشد. اتحادیه کسب و کارهای مجازی نزدیک به یکسال است که کار خود را در زمینه دادن مجوز به کسب و کارهای اینترنتی برای راحتی این نوع کارها در فضای مجازی شروع کرده است.

این اتحادیه به صورت قانونی به کسب و کارهای اینترنتی مجوز داده و رسیدگی به شکایات مردم در فضای مجازی و کلاهبرداری ها و دزدی ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

افرادی که به هر دلیلی در کسب و کارهای اینترنتی متضرر شده اند می توانند شکایات خود را به اتحادیه مجازی داخل سایت این اتحادیه ثبت کنند.

 

تا قبل از این که کسب و کار در فضای مجازی بالا بگیرد وجود اتحادیه مجازی زیاد احساس نمی شد .اما افراد زیادی که این شغل را برای خود ایجاد کردند با مراجعه به وزارت صنعت ،معدن و تجارت درخواست یک اتحادیه مجازی را دادند.

کار اتحادیه مجازی
کار اتحادیه مجازی

گفتگو های زیادی بین دستگاههای دولتی و عمومی که چه کسی یک اتحادیه تشکیل دهد و از این کسب و کار هایی که تازه شکل گرفته حمایت کند انجام گرفت.

 

در نهایت تصمیم بر این شد که یک همایشی برای تشکیل کسب و کارهای مجازی توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان برگزار شود و بعد از انتخابات و رای گیری تصمیم بر این شد که اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی به وجود آید.

 

در نتیجه تمام فعالیت این اتحادیه قانونی بوده و زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت کار می کنند این اتحادیه هنوز به طور کامل راه اندازی نشده و با وارد شدن به سایت می توان مشاهده کرد که بعضی از گزینه های این سامانه غیر فعال بوده و گزینه کلیک ندارد.

 

اما به مرور زمان این سایت پیشرفت کرده و برای کسب و کارهای مجازی بسیار خوب میباشد .مرکز مشاوره ما می تواند شما را در این زمینه همراهی کند و اگر مشکلی از نظر کسب و کار اینترنتی برای شما به وجود آمد می توانید با مشورت کردن از کارشناسان مرکز ما راه حلی مناسب برای مشکل یا کلاهبرداری و یا گرفتن مجوز برای کسب و کارهای اینترنتی خود پیدا کنید.

 

بعضی اعتقاد دارم که اتحادیه مجازی به صورت غیر قانونی فعالیت می کند چون می گویند مجوز کسب و کارهای مجازی باید از طریق نظام صنفی رایانه ای صادر شود .

 

بعضی افراد دیگر هم می گویند برای مشاغل اینترنتی قانون خاصی وجود نداشته و اتحادیه مجازی غیر قانونی فعالیت می کند در حالی که تمام این نظرات اشتباه است.

 

اتحادیه مجازی طبق آیین نامه ماده ۸۷ قانون نظامی صنفی مجتمع بر ۲۵ ماده ۱۹ تبصره توسط اتاق اصناف ایران و با همکاری دبیرخانه هیئت عالی نظارت وزارت اطلاعات و فناوری به وجود آمد .

 

برای تمام کسب و کارهای آنلاین حقیقی و حقوقی مجوز صادر کرده و به شکایات آنها رسیدگی می کند .سوالات آنها را پاسخ می گوید و تمام مراحل کسب و کارهای مجازی را پیگیری می‌کند.

 

 

هدف اصلی راه اندازی اتحادیه مجازی

هدف اصلی راه اندازی اتحادیه مجازی
هدف اصلی راه اندازی اتحادیه مجازی

در ادامه می خواهیم هدف اصلی راه اندازی اتحادیه مجازی را برای شما توضیح دهیم.

مشاغل مجازی برای فعالیت و کار کردن خود و دریافت مجوز باید به چند اداره و وزارت خانه مراجعه می‌کردند و این وقت گذاشتن و رفت و آمد کار آنها را خیلی سخت کرده بود .

 

به همین دلیل اتحادیه ایی زیر نظر وزارت خانه صنعت  معدن و تجارت تاسیس شد تا این شغل نوپا و تازه به دوران رسیده بتواند در محیطی امن حرکت کرده و به نتیجه دلخواه و مثبتی برسد.

 

در حال حاضر هر فردی که کسب و کار اینترنتی دارد می‌تواند از هر نقطه ایران درخواست مجوز را برای اتحادیه مجازی ثبت و ارسال کند. بعد از مدت معین و کمی با بررسی مدارک جواب درخواست برای او به صورت آنلاین ارسال می شود.

 

درباره بررسی مشکلات و اعطای مجوز حرف و حدیث های زیادی است مثلاً فردی برای کسب و کار در فضای مجازی ،مجوز گرفته ولی باز هم برای او مشکل پیش آمده است و کار به دادگاه کشیده با توجه به اینکه کار قانونی بوده چرا این اتفاق افتاده است؟

 

جواب این سوال را این طور باید بیان کرد که سایت مورد نظر در انتخاب دریافت مجوز از طرف اتحادیه کسب و کارهای مجازی بوده که وزارت بهداشت از او شکایت کرده است .

 

این اتفاق کمی عجیب به نظر می‌رسد مخصوصاً از سوی وزارتخانه که همیشه حامی مشاغل اینترنتی بوده و از تکنولوژی حمایت می‌کرده است، موضوع بیشتر شبیه به یک سوءتفاهم بود.

 

به همین دلیل بعد از چند جلسه نشست برطرف شد .نباید پای هیچکس  برای خلاقیت تنها  نوآوری به دادگاه ها کشیده شود .البته لازم به ذکر است که این واکنش تا حدودی طبیعی بوده بعضی مواقع افراد از روی ناآگاهی احساس می‌کنند تکنولوژی و مشاغل اینترنتی قرار است کسب و کارها را به خطر بیندازد .

 

به همین دلیل ممکن است فضا را یک مقدار متشنج کنند.در حالیکه اینطور نخواهد بود زمانی که  سایت یا اپلیکیشن در فضای مجازی فعالیت می کند در واقع یک رابط و راحت کننده بین متقاضی و مرکزی را ایفا می کند که خدمات و کالا را ارائه می دهند.

 

به همین دلیل دست بسیاری از واسطه ها و دلالان در این میان قطع می‌شود و سود اصلی به تولید کننده می رسد. ضمن این که پیشرفت تکنولوژی کارها را بسیار راحت و آسان می‌کند و شما بدون هیچ مشکل و دردسری همانطور که در منزل و یا محل کار خود نشسته اید سفارش کالا داده و در کمترین زمان به دستتان میرسد.

 

مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب و کار اینترنتی
مزایای کسب و کار اینترنتی

در ادامه این مقاله می خواهیم راجع به مزایای کسب و کار اینترنتی توضیحات مفیدی را برای شما بیان کنیم. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم امروزه کسب و کارها در فضای مجازی و به صورت آنلاین رونق زیادی پیدا کرده است و برای راحتی در این کار باید از اتحادیه مجازی مجوز داشته باشید تا اگر خدای ناکرده به هر دلیلی منتظره شدید بتوانید به راحتی پیگیری کنید.

 

 

گفتیم که اتحادیه مجازی قانونی بوده و شما برای مشاغل اینترنتی می توانید با خیال راحت به این اتحادیه که مدتی است کار خود را شروع کرده اعتماد کامل داشته باشید. قصد ما از نوشتن این مقاله این است که کاربران و خوانندگان عزیز به جزئیات و مسائل حقیقی و حقوقی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوند.

 

مثلاً زمانی که یک تاجر قصد دارد در یک پروژه مالی سرمایه گذاری کند اولین قدم برای سرمایه گذاری این است که مطالب فنی و حقوقی و بازاریابی خود را بالا ببرد و وضعیت رقبا در بازار را بسنجد.

 

همیشه تحار به دنبال کسب درآمد بیشتر ،بهتر و نزدیکترین راه بوده اند به همین دلیل بازاریابی در فضای مجازی و به صورت آنلاین  ایده جدید و خلاقی است که به کسب و کارها رونق زیادی می بخشد و از ورشکستگی یک تاجر جلوگیری

می کند.

 

در ادامه مقاله می خواهیم برای مشتریان و کاربران عزیز و گرامی مزایای کسب و کار اینترنتی را توضیح دهیم .

 

1-امکان خرید و فروش کالا یا سفارش خدمات در  تمام شبانه روز وجود دارد.

2-اطلاعات کامل ، لازم و گسترده‌ای را در مورد کالا و خدمات مورد نیاز مصرف کنندگان به دست می آورید.

3- از طریق سیستم های ارتباطی مانند ایمیل  چت و غیره  امکان  یک ارتباط بی هزینه یا کم هزینه با همه اشخاص بوجود می آید.

 

4-حذف واسطه ها و دلالان و عرضه کالاها به صورت مستقیم، به مصرف کننده  که سود آن را به جیب تولید کننده میرود و مصرف کننده هم با قیمت پایین‌تری کالا را می خرد.

5-زمان خرید و فروش کالا بسیار کم شده و افراد می توانند وقت و زمان خود را برای انجام کار دیگری بگذارند .

6-امکان برقراری با جمع گسترده ایی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و استفاده بهینه از آنها

7-افراد میتوانند محصول سفارشی و مطلوب را با قیمتی مناسب خریداری کند 8-ایجاد نوسانات جدید اقتصادی که امکان رقابت را برای شرکتهای تازه تاسیس ایجاد می کند.

9- هزینه های ناشی از اشتباه انسان کم شده و مدیریت بهتر در سطح شرکت ها ایجاد می شود.

10-امکان گسترده تر شدن و افزایش تعداد خریداران و فروشندگان

 

11-افزایش رفاه اجتماعی از طریق افزایش مقدار تولید

12-کاهش هزینه‌های مبادله ،کاهش هزینه های توزیع و افزایش رقابت

13-چرخه اقتصادی با حضور افراد خلاق و نوآور برای رقابت در بازار به حرکت در می آید.

 

مجموعه مشاوره ما در طول چند سال فعالیت در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی می تواند به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی پیش روی خود را برطرف کنید. این مرکز مشاوره می تواند مجوز برای مشاغل آنلاین را از اتحادیه مجازی در کمترین زمان برای شما گرفته و نگرانی شما را در این زمینه برطرف کند.

 

 

اتحادیه مجازی چگونه نهادی است؟

 

درباره اینکه اتحادیه مجازی چگونه نهادی است؟ باید بگوییم که این اتحادیه یک شخصیت حقوقی است که کار خود را از سال ۱۳۹۶ رسما آغاز کرده و حدود یکسال است که بازار کار این اتحادیه رونق بسیار بالایی گرفته است.

 

راحتی در فعالیتها کسب و کارهای اینترنتی و دادن مجوز یا پروانه کسب به این مشاغل دو هدف اصلی و اساسی از تشکیل این اتحادیه بوده است .

 

بعضی از کسب و کارهای مجازی که می‌توانند با ارائه درخواست مجوز و دریافت آن فعالیت قانونی داشته باشند

و از حقوق قانونی نیز برخوردار شوند را در زیر نام می بریم.

 

  • شرکت های ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه
  • فروشگاههای آنلاین کیف و کفش فروشگاه‌های مجازی لوازم یدکی
  • فروشگاه های سرویس های اینترنتی
  • سوپرمارکت های آنلاین
  • کتابفروشی اینترنتی
  • فروشگاه های غیر حضوری قطعات الکترونیکی
  • فروشگاه های اینترنتی تلفن همراه و لوازم جانبی آن
  • وب سایت کسب و کارهای خدماتی
  • وب سایت نمایشگاه های اینترنتی
  • وب سایت اقامتگاه های بوم گردی
  • شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی اینترنتی
  • فروشگاه های اینترنتی مبلمان و دکوراسیون داخلی

 

با پیشرفت فناوری های رایانه‌ای، تلفن همراه و اینترنت مدل های جدیدی از کسب و کارها راه اندازی شده و رونق گرفته است.

 

این کسب و کارهای مجازی یا مانند فروشگاه های آنلاین به طور کامل محصولات و خدمات خود را به طور اینترنتی ارائه می دهند و یا از روش های بازاریابی اینترنتی برای افزایش ارتباط با مشتریان خود و جذب مشتریان جدید به عنوان روشی مکمل استفاده می کنند .

 

لازم به ذکر است که این کسب و کارهای مجازی در ایران برای بهره مندی حقوق قانونی باید پروانه و مجوز کسب از اتحادیه کسب و کارهای مجازی را دریافت کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

 

جمع بندی

 

مجموعه توانمند ما در زمینه مشاوره کسب و کارهای اینترنتی توانسته قدمهای بزرگی را برداشته و افرادی که قصد دارند در فضای مجازی فعالیت داشته کسب درآمد کنند را با بهترین روشها راهنمایی میکنند.

 

ما در مرکز خود کارشناسان با تجربه و حرفه ایی داریم که شما میتوانید به راحتی به آنها اعتماد کرده و گرفتن مجوز و پروانه کسب ویا هر مشکل یا ابهامی که در کسب و کارهای مجازی دارید را به ما بسپارید.

 

وارد سایت شرکت ما شده و تمام اطلاعات در زمینه کسب و کارهای مجازی را مطالعه و بررسی کنید . چون سایت ما هر چند وقت یکبار به روز رسانی میشود تمام مطالب جدید بوده و شما هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

 

مشاهده بیشتر

مدیریت

اتحادیه دانشگاها و موسسه های آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا