اخبار اتحادیه

صدور مدرک در اتحادیه مجازی

صدور مدرک در اتحادیه مجازی

در ابتدا می خواهیم صدور مدرک در اتحادیه مجازی را در این مقاله برای شما توضیح  دهیم. از جمله مهمترین اقداماتی که در ابتدای کسب و کارهای اینترنتی باید انجام دهید گرفتن مدرک و مجوز برای این کار می باشد.

مهمترین قانونی که در ایران  بر روی  کسب و کار حاکم است چه شیوه حقیقی کسب و کار و چه شیوه مجازی و غیر حضوری قانون نظام صنفی می باشد.

صدور مدرک در اتحادیه مجازی
صدور مدرک در اتحادیه مجازی

 قانون نظام صنفی در سال ۱۳۵۰ تصویب گردید و در سال ۱۳۹۲ اصلاح شد و چند سالی است که شروع به کار کرده است برای تاسیس کردن هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به کسب و کار حرفه ای چه حضوری و چه غیر حضوری نیاز به مدرک مجوز و یا پروانه دارید.

 

فعالیت برای شغل های مجازی نیز باید با صدور مدرک باشد و هر فردی اعم از حقیقی یا حقوقی برابر ماده ۱۲ قانون نظام صنفی و به‌عنوان فردی که بخواهد یک کسب و کار در فضای مجازی را راه‌اندازی کند برابر با ماده ۸۷ ملزم به اخذ پروانه کسب و کار می باشد.

 

 

مدارکی که اتحادیه مجازی و مشاغل اینترنتی می دهد برای پیگیری شکایات و یا کلاهبرداری واجب و ضروری میباشد قانون نظام صنفی برابر ماده ۲۶ اقدام به معرفی مراجعه قانونی برای صدور مدرک در اتحادیه مجازی نموده است .

 

قبلاً اتحادیه مجازی تاسیس نشده بود ولی امروزه با وجود اتحادیه به صورت مجازی که پروانه کسب و مجوز برای مشاغل اینترنتی را صادر می کند افراد با خیا‌ل‌راحت‌تری می‌تواند به این کار بپردازند و کسب درآمد کنند.

 

هر شخص حقیقی و حقوقی که قصد گرفتن مجوز برای فعالیت در فضای مجازی را داشته باشد باید بعد از اینکه کسب و کار مجازی خود را راه اندازی کرد ،مراحل صدور پروانه کسب را از طریق سایت مرکز توسعه تجارت جهت گرفتن مدرک آغاز کند.

 

در نهایت با توجه به اتصال سامانه های نماد اعتماد و اصناف و پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی مجوز کسب ،توسط اتحادیه مجازی برای متقاضی صادر می شود طبق قانون ۳ آیین‌نامه مذکور مراحل صدور پروانه کسب و کار مجازی را اینطور می توان بیان کرد:

 

1-راه اندازی کسب و کار مجازی توسط متقاضی مطابق با چک لیست های مرکز توسعه و تجارت

2- ثبت کردن تقاضا توسط متقاضی در سامانه اینماد

3-بارگذاری مدارک درج شده در ماده ۴ این آیین نامه

4- تکمیل پرونده مطابق ماده ۴ این آیین نامه توسط اتحادیه مجازی

5- صدور و اعطا پروانه کسب به متقاضی حداکثر ظرف ۱۵ روز و ارسال مشخصات پروانه کسب به سامانه اینماد

6- اعطای نماد اعتماد الکترونیک همزمان با صدور پروانه کسب

 

 

لازم به ذکر است که اتحادیه موظف است به طور همزمان از دستگاه‌های طرف استعلام درج شده در ماده ۴ این آیین نامه استعلام نماید .علاوه بر این مراحل، در آیین نامه فوق مدارکی مورد نیاز است، برای درخواست صدور پروانه کسب که در ادامه این مقاله می خواهیم به آنها بپردازیم.

 

 

مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز مجازی

 

 

 

  • عمومی

 

1- متقاضی باید نشانی دفتر کار یا اقامتگاه قانونی را ارائه دهد

از نیروی انتظامی گواهی صلاحیت شخصی داشته باشد

2-گواهی اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده

 

3-گواهی گذراندن دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کارهای مجازی

 

4- تاییدیه ویژگی های تخصصی کسب و کار مجازی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس قانون تجارت و ماده ۳ اساسنامه مرکز توسعه تجارت

 

5-تصویر کارت ملی برای اشخاص حقیقی و شناسنامه ملی برای اشخاص حقوقی و یا گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

 

6-تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی برای آقایان کمتر از ۵۰ سال و یا گواهی اشتغال به تحصیل

 

قابل ذکر است که دارندگان پروانه کسب در فضای مجازی که متقاضی فروش محصولات واحد صنفی از طریق فضای مجازی نیز می باشند برای دریافت پروانه کسب و کار مجازی و اینماد صرفاً باید این تاییدیه را ارائه دهند.

 

  • اختصاصی

 

 

1-داشتن پروانه تخصصی و فنی یا مدرک دیپلم فنی و یا مدرک دانشگاهی که مرتبط با شغل او باشد.

 

2- معرفی یک نفر واجد شرایط ذکر شده

 

3-مصوبه هیئت مدیره برای صدور پروانه کسب به نام مدیرعامل و یکی از صاحبان امضا مطابق اساسنامه و آخرین آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت

 

توجه داشته باشید افرادی که اکنون پروانه کسب و کار حقیقی را دارند و متقاضی فروش محصولات واحد صنفی خود از روش فضای مجازی نیز می باشند برای دریافت پروانه و مجوز کسب و کار مجازی و اینماد صرفاً مکلف به ارائه تاییدیه ویژگی های تخصصی کسب و کار مجازی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک بر اساس قانون تجارت می باشند.

 

حاصل شدن این امر مهم و تبدیل یک تجارت فعال از شیوه سنتی به کسب و کار مجازی و استفاده از مزیت های این حوزه برای فروش کالا و ارائه خدمات می تواند برای اعضای محترم اتحادیه مجازی جهت توسعه و ترویج کسب و کار خود جذاب باشد.

 

همانطور که گفته یکی از مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه کسب در فضای مجازی اخذ نماد اعتماد که برابر ماده 10  آیین نامه عبارت است  از نشانه هایی که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برابر مقررات به کسب و کارهای مجازی با هدف ساماندهی احراز هویت و صلاحیت آنها به طور همزمان با صدور پروانه کسب داده میشود،میباشد.

 

همانطور که اطلاع دارید این نما توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کسب و کارهای اینترنتی احراز صلاحیت شده و قانونمند اعطا می‌شود.

 

داوطلبان و متقاضیانی که می‌خواهند کسب و کار اینترنتی را شروع کنند باید با مراجعه به وب سایت enamad.ir تمام مراحل ثبت نام و مدارکی نیاز است را گذرانده تا بعد از ۱۵ روز مجوز کسب و کار در فضای مجازی برای آنها صادر و ارسال شود.

 

قوانین سازمان میراث فرهنگی در فضای مجازی

 

علاوه بر نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم قوانین سازمان میراث فرهنگی در فضای مجازی به صورت جداگانه بوده و باید افرادی که در این زمینه فعالیت مجازی دارند به آن قوانین پایبند باشند.

قوانین سازمان میراث فرهنگی در فضای مجازی
قوانین سازمان میراث فرهنگی در فضای مجازی

طبق دستورالعمل خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی و شیوه نامه ایی در سامانه بازاریابی و فروش خدمات سیاحتی گردشگری و زیارتی در فضای مجازی دارای قوانین شرایط و ضوابط خاصی است که ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به آنها اشاره داشته باشیم.

 

افرادی که در قالب دفاتر خدماتی مسافرتی مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری از سوی سازمان، دارای مجوز فعالیت فیزیکی گرفته‌اند و مشغول ارائه خدمات در فضای مجازی می باشند.

 

افرادی که به صورت آزاد در این حوزه مشغول به ارائه خدمات فضای مجازی می باشند .

 

افراد جدیدی که قصد کسب و کار در بخش گردشگری مجازی را دارند طبق قوانین اتحادیه مجازی باید به تبلیغات خود بپردازند.

 

افرادی که برای سازمان میراث فرهنگی قصد دارند مجوز بگیرند یا از طریق سامانه اینترنتی اقدام به اخذ پروانه کسب کرده پس از بررسی توسط سازمان و انجام کارشناسی های لازم و تاییدیه های گواهینامه خدمات گردشگری در فضای مجازی توسط اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نماد اعتماد نیز از این روش به مراکز میراث فرهنگی مجازی اعطا می شود.

 

یکی دیگر از نگرانی های سرمایه گذاران  برای ورود به حوزه های کارهای مجازی، نحوه برخورد سازمان های نظارتی می باشد .قبلاً با توجه به اختلافات بین افراد صنفی فضای حقیقی با فضای مجازی معمولا مشکلات زیادی بر سر راه این کسب و کار وجود داشت.

 

اما با توجه به تصویب  و اجرایی شدن آیین نامه جدید امیدوار هستیم که رسیدگی مشکلات و تخلفات این حوزه فقط در مرجع تخصصی تعیین شده صورت پذیرد و این امر پیام خوبی برای فعالان کسب و کارهای مجازی و بازاریابی شبکه ای است.

 

تشکیل یک اتحادیه مجازی می تواند از سرمایه گذاران اینترنتی حمایت کرده و آنها را تشویق به کار و درآمد بیشتر کند. ضمن اینکه این اتحادیه تمام پیگیری‌های قانونی را برای افراد انجام داده و مجوز صدور را به راحتی برای اشخاصی که میخواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند اخذ می کند.

 

 

شرکت مشاوره توانمند و حرفه ای ما در این راستا اقدامات جدیدی را برای افرادی که میخواهند مجوز برای کسب و کارهای اینترنتی خود بگیرند انجام می دهد. با مشاوران ما در تماس باشید تا آنها شما را در تمام زمینه‌ها راهنمایی کنند. تمام مشکلات و ابهاماتی که ممکن است برای شما به وجود آید را برطرف کنند.

 

نمونه های موفق از کسب و کارهای مجازی در ایران

 

در ادامه این مقاله می خواهیم به چند نمونه موفق کرد از کسب و کارهای مجازی در ایران بپردازیم.

 

  • اسنپ

همانطور که میدانید امروزه اسنپ یک وسیله عمومی ،شاید برای بیشتر افراد شده باشد. هر فردی به هر مکان و خیابانی که میخواهد برود با اسنپ بسیار ارزان تر و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر میباشد.

اسنپ یک سرویس آنلاین ایرانی بوده که با یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند به راحتی نصب میشود و  می تواند به صورت خودکار مسافر خود را به هر مکانی که می خواهد برساند.

 

فقط کافی است  همان طور که در منزل نشسته اید مبدا و مقصد را مشخص کنید، به صورت خودکار نام راننده، هزینه‌ای که باید بپردازید روی صفحه گوشی آمده بعد از چند دقیقه راننده با ماشین خود درب منزل شما حاضر می‌شود .

 

اسنپ به طور خودکار کرایه را از حساب شما کم کرده و شما دیگر نیاز به پرداخت پول نقدی هم ندارید. اسنپ یکی از کسب و کارهای موفق ایرانی بوده که امروزه حتماً تمام شما برای چندین بار از آن استفاده کرده‌اید.

 

  • زودفود

 

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی موفق که می خواهید برای شما معرفی کنیم زود فود می باشد زودفود اولین سرویس سفارش اینترنتی غذا در ایران است که در حال حاضر با بیشتر رستوران های ایرانی در حال همکاری می باشد .

 

در سایت زودفود این امکان فراهم شده است که علاوه بر امکان سفارش آنلاین غذا، بانک رستوران ها همراه با عکس از غذاها و محیط های رستوران ها در دسترس شما قرار می گیرد.

 

شما با وارد شدن به اپلیکیشن زودفود که روی گوشی هوشمند نصب میشود از تمام خدمات آن بهره مند می شوید. با کلیک بر روی یک دکمه به راحتی غذای مورد نظر خود را انتخاب کرده و یکی از این سه روش حضوری، اعتباری و آنلاین را تعیین و در نهایت غذای خود را تحویل میگیرید.

 

  • دیجی کالا

 

دیجی کالا نام یکی دیگر از وب سایت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وب سایت موفق بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران میباشد .

 

که تقریباً می‌توان به جرات گفت که اقدام به فروش اکثر کالاها به صورت مجازی کرده است .

 

در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا می توان به فروش گوشی موبایل و لوازم جانبی آن، تبلت، لپتاپ ،لوازم خانگی، ادوات موسیقی، اسباب بازی، پوشاک ،کتاب، خودرو، دوربین دیجیتال و غیره اشاره کرد.

 

از مهمترین ویژگی دیجیتال دیجی کالا می توان به نقد و بررسی های مفصل و کامل آن در مورد انواع محصولات دیجیتال اشاره کرد. که امروزه منبعی مورد اعتماد برای تمام خریداران به حساب می آید.

 

با وارد شدن به وب سایت دیجی کالا میتوانید انواع محصولاتی را که میخواهید با یکدیگر مقایسه کرده ، انتخاب و در سبد کالا ریخته و دکمه  ثبت سفارش را بزنید.

 

دیجی کالا حتی در ارسال کالاهای خود را به صورت اینترنتی انجام وظیفه کرده و بیشتر مواقع با پیک رایگان محصولات را به دست شما می رساند.

 

 

جمع بندی

 

مرکز مشاوره ما تمام مراحل قانونی اخذ مجوز برای کسب و کارهای اینترنتی را میداند میتواند به خوبی شما را راهنمایی کند.تا شما بدون هیچ نگرانی مجوز مشاغل

اینترنتی راگرفته وبه کسب و کار بپردازید.

 

وارد لینک مجموعه ما شده و اطلاعات وارد شده در این زمینه را داخل سایت مطالعه کنید.یا با شمارههای ذکرشده در زیر این مقاله باما همراه باشید.

 

مشاهده بیشتر

مدیریت

اتحادیه دانشگاها و موسسه های آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا